Verticals was made by the Jameel Art Centre’s Assembly 2020 as a platform to share our process during the year long program. Ranging from our decided collective theme and individual curatorial prompts, to artist selections, production processes and our final culminating exhibition, this page is our process and journey.

The Assembly was created by Jameel Arts Centre as an experimental programme designed to foster creative leaders aged 18 to 24 and invite the collective design of projects responding to areas of interest for their generation.






1958_sand


Sree
(Turmeric, plaster, projection, audio)

Firstly there’s the turmeric, then there are all the things that surround it. Or if you came the right way in, there are all the things that surround it, and then the turmeric. The sculpture is ephemeral, the space is dissonant. The dissonance is a reflection of a childhood memory I often look back to. It makes me think about who/where I belong to, in context of the ideas of home and Dubai.

The phrase “I have sand in my ears” almost became a chant on the day this memory happened. This memory was mainly about me, friends, a park, and a few people who thought I wasn’t supposed to be on “their” side of the park.

As for the rest of the piece, I take from my collective memory of being a 22-year-old Hindu man. Oh, and the Hindu temple in Dubai was built in 1958. It's been a while since 1958.

Commissioned by Daniel Rey

‎1958_رمل


سري
(الكركم والجص وعرض الفيديو وصوت)

في البدء كان هناك الكركم ثم صارت جميع الأشياء التي تحيط به، أو وإن دخلت من المكان الصحيح تجد أنه في البدء كانت جميع الأشياء التي تحيط به ثم صار بعدها الكركم.

التمثال سريع الزوال والمساحة متنافرة، وهذا التنافر يعكس ذكرى من ذكريات الطفولة التي غالباً ما أعود إليها، فهي تجعلني أفكر بمن أنتمي إليه وإلى المكان الذي أنتمي له ضمن سياق مفهوم "الوطن" ودبي. كادت عبارة "لدي رمل في أذني" ان تتحول إلى ترنيمة في اليوم الذي حدثت فيه هذه الذكرى، والتي تمحورت بشكل أساسي عني وعن وأصدقائي والحديقة وعدد قليل من الأشخاص الذين كان لديهم اعتقاد بأنه لم يكن من المفترض بي أن أكون في "منطقتهم" من الحديقة.

أما بالنسبة لباقي القطعة، فقد تكونت من ذاكرتي الجماعية والتي تعود لرجل هندوسي يبلغ من العمر 22 عامًا. يا إلهي كيف يمضي الوقت! لقد بني المعبد الهندوسي في دبي في عام 1958، لقد مضى بنا العمر منذ 1958.

بتكليف من دانيل راي













Sree is an artist, theater maker, music producer, and photographer who experiments with sound, sight, people, and movement.

Through these experiments, he introspects his identity, culture, taboos, and place in the world. A final year theater and music student in NYU Abu Dhabi, he works with research and ethnographic study that culminates in immersive performances installations. His training in artistic research inherits from the theatrical process developed by the Theater Mitu company based in NYC.

His current introspection surrounds material cultures and positionalities of the places he calls home, and through art, he questions the representations/appropriations of the same.


سري هو فنان، صانع مسرحي، منتج موسيقى، ومصور يقوم بإجراء تجارب في مجالات الصوت والبصر والأشخاص والحركة. من خلال هذه التجارب، يقوم بتفحص وتأمل هويته، وثقافته، ومكانته في العالم. كطالب مسرح وموسيقى في السنة الأخيرة في جامعة نيويورك أبوظبي، هو يعمل في البحوث والدراسات الإثنوغرافية التي تتوج بعروض وتركيبات فنية غامرة.

ورث تدريبه في البحث الفني من العملية المسرحية التي طورتها شركة "ثيتر ميتو" في مدينة نيويورك. يحيط استبطانه الحالي بالثقافات المادية ومواقع الأماكن التي يعتبرها الوطن، ومن خلال الفن، يتساءل عن تمثيلات و تخصيصات الشيء نفسه.